Cezaevinden Çocuk mektupları

Cezaevinden Çocuk mektupları
Polise taş attığı gerekçesiyle cezaevinde tutuklu yargılanan yada tutuklanan çocukların farklı zamanlarda yazdıkları mektuplarda çocukların ciddi psikolojik sorunlar yaşadığı ortaya çıktı. 16,15 ve 14 yaşındaki çocuklar mektuplarında cezaevi koşullarının yaşanılmaz boyutlarda olduğuna dikkat çekiyorlar. İşte çocukların farklı zamanlarda gönderdikleri mektuplardan birkaçı…
P.İ, 16 yaşında. Diyarbakır 4. Ağır Ceza Mahkemesi’nde “silahlı örgüt üyeliği” suçlamasıyla hakkında 14.5 yıla kadar hapsi isteniyor… 
Gönderdiği mektubunda P.İ’nin öyküsünü şöyle anlatıyor: “Şubatta Cizre’de, taş atmışım diye tutuklandım. Okullar açıldı. Bizi bırakırlar diye düşünmüştüm ancak ertelendi. Lise 3 öğrencisiydim. 11 aydır içerdeyim. Açıköğretime kaydolacağım. Bizim yaşımızdaki çocuklar okula gideceklerken biz cezaevindeyiz. Cinayetten yargılansam bu kadar ceza istemezlerdi… Bayramlar gelip geçiyor, ama biz içerdeyiz. Psikolojimiz bozulmaya başladı. Çocuklar olarak iki ayrı koğuşta kalıyoruz ama iki koğuşu yakında birleştirecekler o zaman bazılarımız yerde yatacak…. Bizim kaldığımız çocuk koğuşunda üç kişiyi hastaneye kaldırdılar, diğerlerine ağrı kesici verdiler, bayramda dışarıda olmak güzel olurdu ama değiliz. Herkesin bayramını kutluyorum umarım hayırlı olur.”
AKŞAMLARI ANNEMİ DÜŞÜNÜYORUM
Y.S. de 16 yaşında. Cizre’de tutuklandı, davası 1 yıldır sürüyor: “Hastalandığımızda doktorlar yerine gardiyanlar tedavi ediyor bizi, ilk defa bu kadar evden uzaktayım. Dışarda olsaydım bayramda arkadaşlarımla beraber gezer şeker toplardık. Babam okulda hizmetli olarak çalışıyor, akşam yattığımda en çok annemi düşünüyorum… Hepimizin gözü televizyonda ama bizden söz eden yok. Lise 1 öğrencisiydim. Okulumu çok seviyordum, elimden aldılar. Hakkımda kaç yıl ceza istiyorlar, bilmiyorum. Dışarı çıkacağımı düşünüyordum. Arkadaşlar ‘Sen de ceza yiyeceksin’ dediler.”
13 YAŞINDA 20 YIL CEZA İSTENİYOR
İ.K. 14 yaşında. Cizre’de tutuklandı. Diyarbakır 6. Ağır Ceza Mahkemesi’nde 13 yıl ceza verildi. Ceza, yaşı dikkate alınarak 7.5 yıla indirildi. Dosyası, Yargıtay’da: “Kardeşlerim şimdi Manisa’da çalışıyor, domates topluyorlar, dışarıda olsam ben de onlarla beraber çalışırdım, onlara katkı yapamıyorum, uzakta olacağım ilk bayramım, dışarıda olsam bütün Cizre’yi dolaşırdım, içeride durulmuyor; pis kokular geliyor, tuvalet, mutfak, banyo yan yana iç içe, buraya bir grup geldi üniversiteden, bize durumumuzu araştırmak için geldiklerini söylediler, kötü kokudan dolayı içeri girmediler. 13 yaşında arkadaşımız var burada; hakkında 20 yıl ceza isteniliyor, çok küçük, ceza da verecekler galiba. Ben buraya geldikten sonra insanların ne halde olduğunu yeni anladım, Cizre’de tutuklandım, hakkımda suçlamaları duyunca şok oldum, bizim evde televizyon yok ki ben talimat alayım, halimiz kötü burada, geçen yemek yedik zehirlendik, hastaneye götürülmedik, dediler ki bol bol su için geçer. Sanki bol bol su var.” 
ANF NEWS AGENCY
NOT: HABERİ KOPYALAMAK VEYA YENİDEN YAYINLAMAK YASAKTIR
